Veel mensen denken dat Vincent van Gogh zijn inspiratie bijna rechtstreeks uit de tube op het doek smeerde. Was dat wel zo? De kinderen maken in een paar lessen nader kennis met Van Gogh en zijn werk(wijze).
In deze 32e jaargang van Praxisbulletin gaan we aan de kook. Elke maand vindt u in deze rubriek eenvoudige, gezonde recepten en praktische tips bij de uitvoering.
Laat kinderen geconcentreerd luisteren naar de muziek en tekst van liedjes om zo hun luistervaardigheid te ontwikkelen. Deze vaardigheid wordt in dit artikel belicht vanuit taal en muziek.
Hoe kan een basisschoolkind eigenaar worden van het eigen leerproces als het dagelijks laat zien dat het geen kritische werkhouding heeft, niet taakgericht werkt en zich als een consument gedraagt in het leren?
Je oog kan iets zelf niet vergroten of verkleinen, maar met een bril of een vergrootglas lukt dat wel. Dat vraagt om nader onderzoek! Laat de kinderen experimenteren met licht en lenzen in optische proefjes.
Bij spelling is het zinvol om te weten welke spellingcategorieën kinderen wel of (nog) niet beheersen. De nieuwe toetsen Spelling 3.0 van het Cito Volgsysteem primair en speciaal onderwijs helpen u hierbij.
In het laatste artikel over onderwijstechnieken in passend onderwijs, gaat het over de orthopedagogiek. Welke (basis) technieken zijn er en wanneer pas je wat toe?
Veel leerkrachten zijn zoekende hoe ze tablets een plaats kunnen geven binnen het onderwijs. In deze negendelige serie willen we u rondom verschillende onderwerpen inspireren.
Vaak worden slimme kinderen buiten de eigen groep in een plusklas begeleid. Met Bijdehand werken deze kinderen niet alleen buiten, maar ook binnen hun groep aan extra stof over centrale onderwerpen.
Veel mensen denken dat Vincent van Gogh zijn inspiratie bijna rechtstreeks uit de tube op het doek smeerde. Was dat wel zo? De kinderen maken in een paar lessen nader kennis met Van Gogh en zijn werk(wijze).
In deze 32e jaargang van Praxisbulletin gaan we aan de kook. Elke maand vindt u in deze rubriek eenvoudige, gezonde recepten en praktische tips bij de uitvoering.
Laat kinderen geconcentreerd luisteren naar de muziek en tekst van liedjes om zo hun luistervaardigheid te ontwikkelen. Deze vaardigheid wordt in dit artikel belicht vanuit taal en muziek.
Hoe kan een basisschoolkind eigenaar worden van het eigen leerproces als het dagelijks laat zien dat het geen kritische werkhouding heeft, niet taakgericht werkt en zich als een consument gedraagt in het leren?
Je oog kan iets zelf niet vergroten of verkleinen, maar met een bril of een vergrootglas lukt dat wel. Dat vraagt om nader onderzoek! Laat de kinderen experimenteren met licht en lenzen in optische proefjes.
Bij spelling is het zinvol om te weten welke spellingcategorieën kinderen wel of (nog) niet beheersen. De nieuwe toetsen Spelling 3.0 van het Cito Volgsysteem primair en speciaal onderwijs helpen u hierbij.
In het laatste artikel over onderwijstechnieken in passend onderwijs, gaat het over de orthopedagogiek. Welke (basis) technieken zijn er en wanneer pas je wat toe?
Veel leerkrachten zijn zoekende hoe ze tablets een plaats kunnen geven binnen het onderwijs. In deze negendelige serie willen we u rondom verschillende onderwerpen inspireren.
Vaak worden slimme kinderen buiten de eigen groep in een plusklas begeleid. Met Bijdehand werken deze kinderen niet alleen buiten, maar ook binnen hun groep aan extra stof over centrale onderwerpen.