Home Privacy

Privacy

Uitgeverij Malmberg onderschrijft de afspraken die zijn gemaakt betreffende de bescherming van persoonsgegevens door de Groep Educatieve Uitgeverijen (GEU) rondom internetgebruik en die van de ASSU.

Laatste artikelen

Inhoudsopgave

0
Een overzicht van alle artikelen in het vierde nummer van Praxisbulletin jaargang 37.

School en omgeving verbonden

In het kerndoelenboekje staat: ‘De samenleving is volop in verandering. Het onderwijs wil hier zo goed mogelijk op inspelen. De leerling, de leerkracht én de school staan immers midden in de samenleving.’ Maar hoe breng je de maatschappij in de school? Drie praktijkvoorbeelden van een bijzondere samenwerking tussen scholen en partijen in de buurt.

Uit de praktijk: Goal!

0
Elke dag dertig rekenschriften nakijken en hier op leerdoelniveau een analyse op loslaten is niet te doen. Herstel: wás niet te doen. Want op internet kwam ik een nieuw volginstrument tegen: Goal!. Met Goal! sla je twee vliegen in één klap: werkdrukvermindering én je ontdekt de leerbehoeften van ieder kind bij elk leerdoel.

Kerstkrans knutselen

0
Zijn jullie nog niet in de kerstsfeer? Met deze kerstkransen komt dat helemaal goed. Materiaal in de aanslag, kerstmuziekje op en knutselen maar!

Sleutels voor goed spellingonderwijs (deel 2)

In groep 1 t/m 8 werken de kinderen een aantal keren per week aan spelling. In groep 1-2 wordt daarvoor met ander (methodisch) materiaal gewerkt dan in groep 3 en in groep 4 t/m 8. Gedurende de jaren, maar ook binnen een week, staan er vaak verschillende leerkrachten voor een groep. Toch wil je een doorgaande leerlijn vasthouden. Hoe doe je dat met het hele team? Wat betekent dit in de praktijk voor jou, voor je (duo-)collega en voor de invaller? Wat spreek je af met de externe begeleider? In dit tweede artikel over spellingonderwijs bespreken we de doorgaande lijn van groep 1 t/m 8.