Home Disclaimer

Disclaimer

Malmberg kan de beschikbaarheid en juistheid van de op deze website voorkomende gegevens niet volledig garanderen. Malmberg aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade ontstaan door de afwezigheid of onjuistheid van op deze website weergegeven gegevens, behalve wanneer deze schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Malmberg.

De informatie op deze site wordt verondersteld betrouwbaar te zijn, maar kan zonder vooraankondiging en op ieder moment veranderd worden. Malmberg kan niet instaan voor absolute volledigheid of juistheid. Hoewel deze website met de grootste zorg is samengesteld, kan Malmberg niet garanderen dat informatie die door derden op deze site is geplaatst, volledig en juist is.
Gegevens die op deze site voorkomen, mogen niet zonder toestemming van Malmberg gebruikt worden, behalve indien het uitsluitend persoonlijke doeleinden betreft. Vragen en opmerkingen aangaande de site kunt u per e-mail stellen.

Laatste srtikelen

Inhoudsopgave

0
Een overzicht van alle artikelen in het vierde nummer van Praxisbulletin jaargang 37.

School en omgeving verbonden

In het kerndoelenboekje staat: ‘De samenleving is volop in verandering. Het onderwijs wil hier zo goed mogelijk op inspelen. De leerling, de leerkracht én de school staan immers midden in de samenleving.’ Maar hoe breng je de maatschappij in de school? Drie praktijkvoorbeelden van een bijzondere samenwerking tussen scholen en partijen in de buurt.

Uit de praktijk: Goal!

0
Elke dag dertig rekenschriften nakijken en hier op leerdoelniveau een analyse op loslaten is niet te doen. Herstel: wás niet te doen. Want op internet kwam ik een nieuw volginstrument tegen: Goal!. Met Goal! sla je twee vliegen in één klap: werkdrukvermindering én je ontdekt de leerbehoeften van ieder kind bij elk leerdoel.

Kerstkrans knutselen

0
Zijn jullie nog niet in de kerstsfeer? Met deze kerstkransen komt dat helemaal goed. Materiaal in de aanslag, kerstmuziekje op en knutselen maar!

Sleutels voor goed spellingonderwijs (deel 2)

In groep 1 t/m 8 werken de kinderen een aantal keren per week aan spelling. In groep 1-2 wordt daarvoor met ander (methodisch) materiaal gewerkt dan in groep 3 en in groep 4 t/m 8. Gedurende de jaren, maar ook binnen een week, staan er vaak verschillende leerkrachten voor een groep. Toch wil je een doorgaande leerlijn vasthouden. Hoe doe je dat met het hele team? Wat betekent dit in de praktijk voor jou, voor je (duo-)collega en voor de invaller? Wat spreek je af met de externe begeleider? In dit tweede artikel over spellingonderwijs bespreken we de doorgaande lijn van groep 1 t/m 8.

Aan de slag: Bucketlist

0
Dag goede voornemens, hallo bucketlist! Bij een nieuw jaar horen nieuwe dromen, wensen en kansen. Dus ga jij met de kinderen aan de slag met superconcrete to-do-dingen voor het nieuwe schooljaar. Check! Check! Check!