Home Disclaimer

Disclaimer

Malmberg kan de beschikbaarheid en juistheid van de op deze website voorkomende gegevens niet volledig garanderen. Malmberg aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade ontstaan door de afwezigheid of onjuistheid van op deze website weergegeven gegevens, behalve wanneer deze schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Malmberg.

De informatie op deze site wordt verondersteld betrouwbaar te zijn, maar kan zonder vooraankondiging en op ieder moment veranderd worden. Malmberg kan niet instaan voor absolute volledigheid of juistheid. Hoewel deze website met de grootste zorg is samengesteld, kan Malmberg niet garanderen dat informatie die door derden op deze site is geplaatst, volledig en juist is.
Gegevens die op deze site voorkomen, mogen niet zonder toestemming van Malmberg gebruikt worden, behalve indien het uitsluitend persoonlijke doeleinden betreft. Vragen en opmerkingen aangaande de site kunt u per e-mail stellen.

Laatste srtikelen

Inhoudsopgave

0
Een overzicht van alle artikelen in het vijfde nummer van Praxisbulletin jaargang 37.

Ontwerpen met stoeptegels

0
Bestaat jullie schoolplein uit grijze stoeptegels? Dat biedt kansen! Maak met de hele groep op het schoolplein een tekst met zelfontworpen stoeptegelletters of een groot geblokt schilderij. Hoeveel blokjes heb je nodig om een herkenbaar beeld te maken?

Uit de praktijk: Plenda

0
Als startende leerkracht met ADD kun je tegen problemen aanlopen. Ik was lang op zoek naar een tool die mij in één keer overzicht gaf over mijn week: de afspraken en dingen die ik moest doen en onthouden. In mijn eerste jaar als leerkracht liep ik met verschillende boekjes door de school: een agenda, een to-doboekje en een boekje voor eventuele aantekeningen. Dat werkte niet, maar daar heb ik iets op gevonden: de Plenda.

Ha handig, geschiedenis

0
‘Geschiedenis, dat heeft toch geen nut, dat is allang voorbij!’ Als je zulke uitspraken hoort van jonge kinderen, laat ze dan om zich heen kijken in het lokaal en daar buiten. Wat zie je daar en hoe is dat gekomen? Waarom zitten jongens en meisjes bij elkaar in de groep en niet apart? Waarom is er zoveel verkeer op straat en wat doet die kerk daar verderop?

Sleutels voor goed spellingonderwijs (deel 3)

Spellingonderwijs bestaat op veel scholen naast het geven van instructie en het (interactief) oefenen ook uit het afnemen van dictees. De dictees zijn om te oefenen, niet om te toetsen. De kinderen oefenen er de essentie van spelling mee: het omzetten van klanken in letters. Hoe uitgebreid is zo’n dictee, welke woorden kies je en hoe vaak neem je een dictee af? Hoe profiteer je optimaal van je dictee? Schrijven de kinderen of mogen ze typen? In dit derde en laatste artikel over spellingonderwijs bespreken we het dagelijks dictee en het belang van schrijven.

Aan de slag: Stop-motionfilmpje

0
Een stop-motionfilmpje is een filmpje met foto’s die je achter elkaar zet. Op elke foto wordt een figuurtje een stukje verplaatst of verandert er iets anders. Zo ontstaat er beweging. Met dit stappenplan maken de kinderen een stop- motionfilmpje over een sneeuwpop. Het past goed bij het lied op de achterkant van dit Praxisbulletin.