Disclaimer

Malmberg kan de beschikbaarheid en juistheid van de op deze website voorkomende gegevens niet volledig garanderen. Malmberg aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade ontstaan door de afwezigheid of onjuistheid van op deze website weergegeven gegevens, behalve wanneer deze schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Malmberg.

De informatie op deze site wordt verondersteld betrouwbaar te zijn, maar kan zonder vooraankondiging en op ieder moment veranderd worden. Malmberg kan niet instaan voor absolute volledigheid of juistheid. Hoewel deze website met de grootste zorg is samengesteld, kan Malmberg niet garanderen dat informatie die door derden op deze site is geplaatst, volledig en juist is.
Gegevens die op deze site voorkomen, mogen niet zonder toestemming van Malmberg gebruikt worden, behalve indien het uitsluitend persoonlijke doeleinden betreft. Vragen en opmerkingen aangaande de site kunt u per e-mail stellen.

Laatste srtikelen

OVM: Nieuwsgierigheid prikkelen

Een kind dat nieuwsgierig is, is gemotiveerd om te leren. Maar hoe kun je het prikkelen van nieuwsgierigheid eenvoudig inbouwen in je lessen? In dit artikel vind je activiteiten om kinderen nieuwsgierig(er) te maken.

OVM: Bewegen in de taalles

Vervang zitten en luisteren in de taalles eens door actie en beweging. Het verhoogt de aandacht en betrokkenheid.

Bitcoins in de klas

Cryptomunten waren het afgelopen jaar volop in het nieuws. De koers van de bitcoin was zo ontzettend hard gestegen, dat het digitale geld voor het oprapen leek. Achter de wereld van de virtuele munt schuilt een ingenieus systeem. Leer de kinderen hoe dit werkt en speel het spannende bitcoinspel.

Eten uit de natuur

Eten uit de natuur: vroeger heel gewoon, vandaag de dag minder gebruikelijk. Maar eten uit de natuur is makkelijker dan je denkt. Veel eetbare planten groeien gewoon in de achtertuin, op het schoolplein of in het park, alleen moet je wel weten welke je kunt eten.

Nieuwsgierigheid prikkelen

Een kind dat nieuwsgierig is, is gemotiveerd om te leren. Maar hoe kun je het prikkelen van nieuwsgierigheid eenvoudig inbouwen in je lessen? In dit artikel vind je activiteiten om kinderen nieuwsgierig(er) te maken.

Uit de praktijk: Het vriendschapssociogram

Hoe krijg je inzicht in de sociale structuur van je groep? De auteur van dit artikel stelt een vriendschapssociogram op van haar groep. Het geeft een goed beeld van de situatie en levert dus veel informatie op. Een mooie basis om op gefundeerde wijze te werken aan een goede groepssfeer.