Disclaimer

Malmberg kan de beschikbaarheid en juistheid van de op deze website voorkomende gegevens niet volledig garanderen. Malmberg aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade ontstaan door de afwezigheid of onjuistheid van op deze website weergegeven gegevens, behalve wanneer deze schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Malmberg.

De informatie op deze site wordt verondersteld betrouwbaar te zijn, maar kan zonder vooraankondiging en op ieder moment veranderd worden. Malmberg kan niet instaan voor absolute volledigheid of juistheid. Hoewel deze website met de grootste zorg is samengesteld, kan Malmberg niet garanderen dat informatie die door derden op deze site is geplaatst, volledig en juist is.
Gegevens die op deze site voorkomen, mogen niet zonder toestemming van Malmberg gebruikt worden, behalve indien het uitsluitend persoonlijke doeleinden betreft. Vragen en opmerkingen aangaande de site kunt u per e-mail stellen.

Laatste srtikelen

OVM: Maak van de jaarafsluiting één groot drama

Het afsluiten van het jaar is een periode van terugkijken, afronden en voorbereiden op wat er komen gaat. Met dramaopdrachten kunnen de kinderen de emoties die hierbij horen vormgeven zonder het afscheid te zwaar te maken.

Maak van de jaarafsluiting één groot drama

Het afsluiten van het jaar is een periode van terugkijken, afronden en voorbereiden op wat er komen gaat. Met dramaopdrachten kunnen de kinderen de emoties die hierbij horen vormgeven zonder het afscheid te zwaar te maken.

Aan de slag: Terugblik op het schooljaar

Bijna vakantie! Een mooi moment om het schooljaar te evalueren met je groep. Wat heb je geleerd? Wat vond je leuk, en wat juist niet? Laat de kinderen de kaart invullen en blik samen terug.

Uit de praktijk: Wat een jaar!

‘Hopelijk verdwaal je niet steeds op zoek naar het goede lokaal en maak je snel vrienden.’ Zomaar een fragment van een groep 8-leerling uit een brief aan zichzelf. Met deze schrijfoefeningen sluit je het jaar goed af.

Inhoudsopgave

Een overzicht van alle artikelen in het tiende nummer van Praxisbulletin.

Duurzame aandacht voor dyslexie

Sinds het najaar van 2017 is een het nieuwe Stimuleringsprogramma Aanpak Dyslexie van kracht. Het vervangt het Masterplan Dyslexie en moet scholen in staat stellen om nog beter te signaleren en ondersteuning te geven aan kinderen met hardnekkige leesproblemen en dyslexie. Het doel? Meer passende begeleiding en minder onterechte dyslexieverklaringen.