Disclaimer

Malmberg kan de beschikbaarheid en juistheid van de op deze website voorkomende gegevens niet volledig garanderen. Malmberg aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade ontstaan door de afwezigheid of onjuistheid van op deze website weergegeven gegevens, behalve wanneer deze schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Malmberg.

De informatie op deze site wordt verondersteld betrouwbaar te zijn, maar kan zonder vooraankondiging en op ieder moment veranderd worden. Malmberg kan niet instaan voor absolute volledigheid of juistheid. Hoewel deze website met de grootste zorg is samengesteld, kan Malmberg niet garanderen dat informatie die door derden op deze site is geplaatst, volledig en juist is.
Gegevens die op deze site voorkomen, mogen niet zonder toestemming van Malmberg gebruikt worden, behalve indien het uitsluitend persoonlijke doeleinden betreft. Vragen en opmerkingen aangaande de site kunt u per e-mail stellen.

Laatste srtikelen

Inhoudsopgave

Een overzicht van alle artikelen in het tweede nummer van Praxisbulletin jaargang 37.

Was getekend: Natascha Stenvert

Natascha Stenvert maakte samen met André Kuipers het prentenboek van de Kinderboekenweek: André het astronautje op zoek naar Laika. Speciaal voor Praxisbulletin beschrijft Natascha hoe zij te werk gaat als ze een illustratie maakt. Ook heeft ze een stappenplan gemaakt voor het maken van een compleet prentenboek. Dit kan elk kind apart doen, maar het is ook heel geschikt als groepsproject.

Uit de praktijk: Kinderboekenweek

De Kinderboekenweek biedt talloze mogelijkheden voor activiteiten die geschikt zijn voor groep 1 tot en met 8. Dat is dus een uitgelezen kans om een schoolbreed project vorm te geven. Wij doen verschillende activiteiten op onze school. Deze deel ik graag.

Lampionnen maken

Het duurt nog even voor het Sint-Maarten is, maar een goede voorbereiding is het halve werk. Voorkom lampionnenstress met deze praktische lampion, die makkelijk in elkaar te zetten is.

Muziekles geven

Uit onderzoek is gebleken dat maar elf procent van de groepsleerkrachten zich zeker genoeg voelt om muziekonderwijs te geven. Dat is jammer, want het vak muziek maakt het onderwijs rijker en leuker. Gelukkig is muziekles geven veel makkelijker dan veel leerkrachten denken, want je hoeft helemaal niet zoveel te kunnen!

Aan de slag: Anders denken

Iedereen is anders. In deze les ervaren kinderen dat we ook allemaal anders denken en dat dat heel leuk is. De kinderen maken een tekening aan de hand van een gedicht of tekst met een beschrijving. Wat komt eruit? Tekent iedereen iets anders of is er veel overlap? Een experiment!