Een workshop reclamefotografie in drie fasen: theorie, uitvoering en evaluatie. De kinderen leren hoe ze reclamefoto’s kunnen maken met een goede balans tussen aantrekkelijkheid en informatiewaarde.

Bestanden

Klik op de naam van het bestand om het te openen.

Artikel
Uitbreidingen

Artikel lezen

Het artikel in Praxisbulletin beschrijft een workshop reclamefotografie voor de bovenbouw. In de workshop maken de kinderen eerst kennis met reclamefotografie en de belangrijke balans tussen informatiewaarde en aantrekkelijkheid. Daarna leren ze hoe ze tijdens het maken van reclamefoto’s rekening kunnen houden met vulling, achtergrond, afsnijding, scherpte en opstelling. Uiteraard passen de kinderen de opgedane kennis in de praktijk toe. Ze voeren vijf fotografieopdrachten uit. Aan het einde van de workshop worden enkele gemaakte foto’s besproken.

Downloads
In deze internetuitbreiding vindt u de PowerPointpresentatie die bij de workshop hoort. Bij alle dia’s is een toelichting geschreven die u helpt de presentatie vlekkeloos te verzorgen. U kunt de toelichting eenvoudig samen met de dia’s afdrukken door te kiezen voor de printoptie Notitiepagina in het printmenu van PowerPoint.

Verder zijn als download de tien opdrachtkaarten opgenomen.

Veel fotografieplezier!